The 20-Mile March

Ben je wel eens met heel veel enthousiasme en daadkracht aan een project begonnen? Waarschijnlijk wel. Enthousiast aan een nieuw project beginnen is niet moeilijk. Maar ervoor zorgen dat je consistent vooruitgang boekt wel. Dat is de werkelijke uitdaging!

In het boek Great by Choice lichten auteurs Jim Collins en Morten T. Hansen het concept ‘The 20-Mile March’ toe. De kernboodschap van dit concept is dat consistent gedrag aan de basis van optimaal presteren staat. De auteurs lichten dit concept toe aan de hand van een boven- en een onderprestatie grens.

Boven- en ondergrens
Presteer je lang boven je bovengrens dan brand je jezelf op. Presteer je onder je ondergrens dan krijg je weinig voor elkaar. Het zijn de uiterste pieken en dalen die we moeten zien te voorkomen als we het beste uit onszelf willen halen. Het gaat om consistent gedrag waarbij zelfdiscipline de basis vormt. Iedere dag een bepaalde hoeveelheid werk doen. Doe wat je moet doen, niet te veel en niet te weinig. Elke dag opnieuw.

De kernboodschap van ‘The 20-Mile March’ wordt inspirerend toegelicht in het onderstaande filmpje.

 

Ronnie couwenberg

Ronnie Couwenberg is Pitch Trainer/Coach voor ondernemers, voetbalcoaches en prestatieteams die willen winnen. Hij ontwikkelde hiervoor de ‘Pitchen om te Winnen’ methode. Een unieke aanpak die zich focust op het vinden van duidelijkheid, het creëren van emotionele connectie en het overtuigend overbrengen van je boodschap.

Download De Pitch-kaart

Winnend pitchen begint met het vinden van duidelijkheid
Contact
©2024 Ronnie Couwenberg - All Rights Reserved
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram