Vind je weg naar duidelijkheid met de 
Pitch-kaart.

Hoe goed luister jij naar je klanten?

Laatst heb ik een abonnement genomen op een software tool voor het inplannen van mijn social media posts. Nou liep ik gelijk tegen iets aan waar ik een vraag over had, dus ik besloot de helpdesk in te schakelen.

Het duurde vervolgens vier dagen voordat ik een antwoord op mijn vraag kreeg. Bovendien loste het antwoord mijn probleem niet op. Ik meldde het probleem nogmaals bij de helpdesk via een mail, waarin ik ook direct aangaf dat ik een responsetijd van vier dagen wel erg lang vond.

Ook deze keer moest ik weer lang wachten op een antwoord. Ditmaal drie dagen. Het antwoord dat ze me gaven luidde: “Maak maar even een filmpje, zodat we precies kunnen zien waar het probleem zit.”

Nu vind ik het totaal geen probleem om een filmpje te maken. Zeker niet met een top tool als Loom. Dat is zo gefixed. Maar het stoorde mij enorm dat ik wederom een aantal dagen heb moeten wachten op antwoord. Daarnaast zijn ze ook niet ingegaan op mijn opmerking over de lange responstijd.

Wat doe je in zulke situaties?

Direct je abonnement opzeggen en een refund aanvragen natuurlijk!

Als klant verwacht je toch een topservice? Ik in ieder geval wel, daar betaal ik voor. Zo'n belabberde manier van communiceren gaat een bedrijf uiteindelijk geld kosten, omdat klanten geen business meer met je willen doen. Daarnaast creëer je met een belabberde service ook geen positieve ambassadeurs die je aanbevelen binnen hun netwerk.

Klanten zijn niet zomaar mensen die producten of diensten bij je kopen. Klanten zijn mensen waar je een emotionele connectie mee tot stand wilt brengen en die je wilt helpen met jouw producten en diensten. Hoe goed je diensten of producten ook zijn, zonder klanten en loyale ambassadeurs stelt je business geen fuck voor!

Hoe goed luister jij naar je klanten?

©2024 Ronnie Couwenberg - All Rights Reserved