De juiste denkkaders helpen je om de beste keuzes te maken

Wat zijn denkkaders?

Een denkkader is een systeem dat je helpt om op een bepaalde manier ergens over na te denken. Als je wilt groeien als ondernemer en als bedrijf, investeer dan in andere en nieuwe denkkaders.

Als je het juiste denkkader hebt, dan wordt het veel makkelijker om keuzes te maken. De toegevoegde waarde van iedere specialist is dan ook dat die nieuwe denkkaders binnen je organisatie introduceert, waardoor er nieuwe perspectieven ontstaan.

Denkkaders helpen je bij het verbeteren van prestaties en het lanceren van nieuwe innovaties, of het nu gaat om sales, marketing, doelen stellen of het ontwikkelen van je bedrijfscultuur. Je hebt mentale kaders nodig waarop je je keuzes baseert en met anderen communiceert.

Voorbeelden van denkkaders
Als je doelen wilt stellen, dan heb je een denkkader nodig. OKR is een methode, SMART is een methode, doelen stellen met behulp van het huisje is een methode... Alle drie de voorbeelden zijn denkkaders die je kunt toepassen om doelen te stellen.

Maar voor het realiseren van doorbraken maak ik bijvoorbeeld gebruik van het denkkader: state, story strategy. Een methode die ik van Tony Robbins leerde.

Het +1 Concept is een denkkader om nu die ene (kleine) stap te zetten die je een beetje verder brengt. Het maakt niet uit of je moe bent of dat de taak lastig uit te voeren is. Het +1 Concept is een manier van denken die je verder helpt.

Om je boodschap te structuren en een pitch voor te bereiden, maak ik gebruik van een message map. Dit is een denkkader dat je helpt om je verhaal optimaal voor te bereiden.

Denkkaders doen er toe. Besteed tijd aan het ontwikkelen van je denkkaders en verbeter ze in de toekomst waar nodig. Denkkaders zijn je roadmap, je plattegrond. Ze helpen je om de best mogelijke keuzes te maken.

Ronnie couwenberg

Ronnie Couwenberg is Pitch Trainer/Coach voor ondernemers, voetbalcoaches en prestatieteams die willen winnen. Hij ontwikkelde hiervoor de ‘Pitchen om te Winnen’ methode. Een unieke aanpak die zich focust op het vinden van duidelijkheid, het creëren van emotionele connectie en het overtuigend overbrengen van je boodschap.

Download De Pitch-kaart

Winnend pitchen begint met het vinden van duidelijkheid
Contact
©2024 Ronnie Couwenberg - All Rights Reserved
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram